Úvodní stránka / Produkty a řešení / iTřída začíná nový školní rok s novými funkcemi

iTřída začíná nový školní rok s novými funkcemi

Pro školní rok 2013/14 jsme všem uživatelům iTřídy přinesli nové funkce. Pojďme si je společně představit.

Pro učitele a ředitele škol je asi nejzajímavější novinkou zavedení hodnocení (známkování), které dělá z iTřídy rázem komplexní výukový nástroj. Ale nepředbíhejme!

Co je iTřída?

Pro ty z vás, kteří ještě iTřídu neznají, je určen následující první odstavec.

iTřída je nástroj pro vzdělávání přímo na počítačích, tabletech a mobilních telefonech přes internet. Školy, učitelé i rodiče jistě uvítají, když se děti budou na svých zařízeních vzdělávat místo pouhého hraní her a marnění času na sociálních sítích.

iTřída je nástroj pro zadávání úkolů a testů. Byla navržena tak, aby ji pochopil každý a nebylo nutné složitě dětem vysvětlovat její funkce a ovládání. Učitelé díky dvěma kliknutím zadají úkol nebo test a žáci ho přímo v prostředí iTřídy vyřeší.

iTřída nabízí výukový obsah, kterým je bezmála již 100 000 výukových materiálů dostupných na portále DUMy.cz. V iTřídě můžete jakýkoliv materiál z DUMy.cz využít přímo pro práci, aniž byste ho složitě stahovali a následně tiskli.

iTřída je v základní verzi zdarma dostupné e-learningové prostředí, které školám nabízí vyřešení problematiky zavádění těchto systémů přímo do výuky. Zdarma, bez nutnosti instalace a nákupu drahých hardwarových zařízení, tak školy vyřeší jeden z palčivých problémů zjištěných Českou školní inspekcí.

itrida 2

Žákovská knížka – hodnocení v iTřídě

Jak jsme uvedli v úvodu, je pro učitele, rodiče a děti nejdůležitější i nejzajímavější zavedení funkce hodnocení – Žákovská knížka. Nově tedy mohou učitelé hodnotit všechny zadané úkoly a testy. K hodnocení lze zvolit klasickou škálu známek od 1 do 5 nebo plynule přejít na hodnocení procentuální podle zvyklosti školy. Známka je doplněna o slovní hodnocení, které učitelé využijí k poskytnutí zpětné vazby.

Žáci vidí pouze své vlastní výsledky. U každého úkolu a testu si mohou poté procházet své celkové výsledky v tzv. žákovské knížce, což je výpis všech hodnocených úkolů a testů, které zároveň ukazují průměrnou dosaženou hodnotu výsledků.

Stejnou možnost jako žák má i učitel, který může kontrolovat v průběhu školního roku průměrné dosažené výsledky v tzv. Učitelském zápisníku a nemusí proto složitě přepočítávat své vlastní hodnocení. Využije-li učitel iTřídu jako výukový nástroj, může ji použít zároveň jako žákovskou knížku.

Zadávat úkoly vybraným žákům

Důležitým rozšířením je i možnost zadávat úkoly pouze vybraným žákům. Tato funkce  zvyšuje možnosti individualizace práce v iTřídě, popřípadě umožňuje opětovné zadání testu nebo úkolu žákům, kteří v danou chvíli chyběli nebo z nějakého důvodu chybně odevzdali test mimo dohodnutý termín.

Archiv testů

Kromě možnosti hodnocení testů jistě učitelé ocení rozdělení – archivování  zadávaných testů do jednotlivých ročníků. Výpis zadaných testů se tímto stane mnohem přehlednější a pro učitele používající iTřídu dlouhodobě bude toto zárukou dobré archivace výsledků žáků.

Košík DUMů

itrida 3Rozšíření doznal i košík DUMů, ve kterém je nově zavedena složka pro vložené soubory učitele. Díky tomuto nástroji již nebudete nuceni znovu a znovu vkládat stejné přílohy z počítače. Vezmete si je přímo z košíku. Tímto způsobem můžete využít prostor košíku jako cloudové úložiště dokumentů pro výuku. K dokumentům se můžete připojit odkudkoliv a není proto nutné je přenášet například pomocí externí paměti ze školního počítače do domácího.

Administrátor školy

Specifickou funkcí a rozšířením pro školy je tzv. Administrátor školy. Tato placená funkce umožní ředitelům škol nebo pověřeným pracovníkům (administrátorům) nastavovat a řídit v iTřídě doslova celou školu.

Administrátor má možnost nejen zakládat účty učitelům a žákům, ale může také sledovat výsledky všech žáků školy. Ředitelům se takto dostává komplexní nástroj pro sjednocené hodnocení a kontroly řízení výuky. Může totiž kdykoliv nahlédnout do třídy a zkontrolovat zadané úkoly a testy. Kontrolní systém mohou ředitelé využít pro další rozvoj výuky. Nabízí se totiž možnost využití tohoto systému k on-line hospitacím nebo k případným intervencím do problémových situací. Kromě toho lze využít iTřídu jako archiv výuky pro případnou obhajobu postoje školy v přibývajících sporech s rodiči žáků. Zapojením rodičů do celého systému se z iTřídy může stát komplexní školní informační a vzdělávací systém.

Administrátor má kromě výše uvedených funkcí také na starost archivaci jednotlivých školních období, a poté také nastavení komplexního způsobu hodnocení pro celou školu včetně nastavení váhy známky v případě procentuálního hodnocení.

iTřída se tímto stává opravdu komplexním školním e-learningovým systémem, které nahrazuje složité a technologicky zastaralé instalace na serverech škol.

Více informací o LMS iTřída naleznete zde: http://www.itveskole.cz/aktivity/itrida/

O Petra Řezáčová

Petra Řezáčová
V roce 2003 absolvovala Fakultu strojní, ZČU v Plzni, obor strojírenská technologie a v roce 2007 ČVUT v Praze, obor učitelství odborných předmětů. Od roku 2011 studuje doktorské studium na Fakultě strojní v Plzni. V roce 2003 byla zaměstnána na VOŠ a SPŠ Strakonice jako učitelka odborných technických předmětů a od roku 2010 pracuje ve firmě BOXED s.r.o. jako školitelka.

Zanechte komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek