Úvodní stránka / Aktuálně / Kterak neuromýty překážejí rozvoji vzdělávání

Kterak neuromýty překážejí rozvoji vzdělávání

Steve Masson, oceňovaný kanadský vědec v oblasti neurovzdělávání (neuroeducation), nahlas zpochybňuje některé zažité představy o tom, jak funguje lidský mozek v procesu učení. Učební styly, používání pravé či levé hemisféry nebo představa, že používáme jen 10 % mozku, označuje za neuromýty, které nemají oporu v empirických výzkumech. Věří jim většina učitelů  …

Co překáží změně ve vzdělávání? Věřím tomu, že jednou z mnoha bariér jsou mylné představy, které mají učitelé o mozcích svých studentů. Tyto mylné představy (souhrnně zvané neuromýty) brání změně a rozvoji vzdělávání, protože vytvářejí přirozenou a očekávanou tendenci změnám vzdorovat. Věřím zároveň, že cestou, jak tyto předsudky překonat, je začlenit do pedagogické přípravy kurzy neurovzdělávání. Toto rozvíjející se vědní odvětví se snaží zlepšit vzdělávání díky poznatkům o mozku.

Celý článek k dispozici zde.

O Petra Řezáčová

Petra Řezáčová
V roce 2003 absolvovala Fakultu strojní, ZČU v Plzni, obor strojírenská technologie a v roce 2007 ČVUT v Praze, obor učitelství odborných předmětů. Od roku 2011 studuje doktorské studium na Fakultě strojní v Plzni. V roce 2003 byla zaměstnána na VOŠ a SPŠ Strakonice jako učitelka odborných technických předmětů a od roku 2010 pracuje ve firmě BOXED s.r.o. jako školitelka.

Zanechte komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek