Úvodní stránka / Vzdělávání ITveSkole, o.p.s. / Co dělají děti s chytrými telefony ve třídě

Co dělají děti s chytrými telefony ve třídě

Německé školy zdá se pochopily, že chytré telefony musejí do vzdělávání nějak začlenit. Každý třetí žák používá ve škole Smartphone.

Podle nedávného online průzkumu “LernQuadrat“, šest z deseti německých žáků surfuje ze svého smartphonu o přestávkách na internetu. 32 % Dětí od 11 do 19 let provádí to samé i při vyučování, nikoliv však k výuce, ale k podvádění. Proto usiluje generální ředitel LernQuadratu, Konrad Zimmermann, o lepší integraci chytrých telefonů do výuky.

Podle průzkumu má u sebe devět z deseti teenagerů svůj telefon po celý den. smartphone je nejčastějším prostředkem surfování na internetu (57 %), významně předstihl počítač (35 %) a tablet (7,6 %). Celkově asi 88 % mladistvých tráví na internetu více jak 1 hodinu denně, 35 % více jak 3 hodiny. Nejčastějšími motivy jsou přitom: udržování sociálních kontaktů (80 %) a poslouchání hudby (70 %), využití pro školní účely, příp. učení, však následuje jen s malým odstupem (65 %). Nejlepší informace jsou získávány pro výuku angličtiny, následuje dějepis a zeměpis, poté biologie a němčina. Autor studie, Jan Hölgte, cituje z odborné literatury: „Ukázalo se, že žáci, kteří aktivně komunikují prostřednictvím sociálních sítí, mají lepší schopnost vyjadřování než teenageři, kteří tyto sítě přijímají jen pasivně.“

Aktuálně se diskutuje téma „Twitter ve třídě“. V jedné německé škole měli studenti při maturitě z němčiny komentovat novinový článek na Twitteru a v dalších sociálních médiích. K tomu dostali několik příkladů: rešerši s pomocí Google Maps při hodinách zeměpisu, online komentář k básni v angličtině a virtuální diskuzi na Twitteru o dvou historických stranách. Jedná se tedy o metody, kterými by se mohli nechat motivovat i introvertní studenty.

Zdroj: zde, zde a zde.

O Petra Řezáčová

Petra Řezáčová
V roce 2003 absolvovala Fakultu strojní, ZČU v Plzni, obor strojírenská technologie a v roce 2007 ČVUT v Praze, obor učitelství odborných předmětů. Od roku 2011 studuje doktorské studium na Fakultě strojní v Plzni. V roce 2003 byla zaměstnána na VOŠ a SPŠ Strakonice jako učitelka odborných technických předmětů a od roku 2010 pracuje ve firmě BOXED s.r.o. jako školitelka.

Zanechte komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek