Úvodní stránka / Aktuálně / Využití měřících systémů a IT technologií v projektu „Fyzika nás baví“.

Využití měřících systémů a IT technologií v projektu „Fyzika nás baví“.

 

 

Obrázek školy

 

Místo realizace:
Základní škola Tachov, Kostelní 583 – příspěvková organizace
Kostelní 583, 347 01 Tachov
http://www.zskostel.cz/

Kontaktní osoba:
Mgr. Renata Kozlerová – ředitelka školy

 

 

 

Na počátku byl nápad paní ředitelky ze základní školy Tachov, paní Mgr. Renaty Kozlerové, přihlásit školu do grantového řízení Nadace ČEZ s názvem Oranžová učebna na poskytnutí nadačního příspěvku školám, které přijdou s nejlepším nápadem, jak pomocí dotace zpestřit, vylepšit a zefektivnit výuku fyziky.

„V naší škole používáme velké množství pomůcek, které jsou opotřebované a nesplňují nároky obsahu učiva nastavené v našem ŠVP. Fyzika není pro mnohé žáky oblíbeným předmětem. Nové moderní pomůcky nám umožní využít i moderní metody, které předmět jistě zatraktivní. Rádi bychom se věnovali projektovému vyučování, které je založeno na potřebách, zájmech a aktivitě žáků samotných. ICT technika obecně je žákům v současnosti velmi blízká, dokáží ji rychle ovládat, což zvyšuje jejich zájem o učení. Tyto skutečnosti pozitivně ovlivňují výsledky vzdělávání a směřování žáků k dalšímu technickému vzdělávání.“ (Mgr. Renata Kozlerová, ředitelka ZŠ Tachov, Kostelní 583, příspěvková organizace).

tachov školení 2

Zrodila se myšlenka nakoupit senzory, které umí měřit jednotlivé fyzikální veličiny a s naměřenými daty efektivně pracovat ve výuce za pomocí interaktivní techniky, přenosných zařízení (tabletů) a zařízení pro přenos obrazu.

Po konzultaci s pracovníky firmy BOXED, s.r.o. bylo vybráno nedávno oceněné řešení od společnosti Fourier Education – einstein™ LabMate™+, což je praktické měřící rozhraní, umožňující připojení až osmi externích senzorů a zároveň ideální řešení pro školy, které jsou vybaveny tablety, či počítači, se kterými lze rozhraní propojit. S rozhraním byly pořízeny senzory, které umí měřit elektrické napětí, elektrický proud, sílu, vzdálenost, teplotu povrchu a teplotní změny. Více o produktech a společnosti Fourier Education naleznete zde:

Nabízela se otázka jak zpracovat data. V tomto případě pomocí softwaru MiLAB™, který je dodáván s řešením einstein™ LabMate™ a zakoupených tabletů od společnosti Lenovo, včetně základny pro uložení a nabíjení tabletů. Více k tabletům naleznete zde:

tachov školení

Pomocníkem pro práci s naměřenými daty ve výuce byla i nově instalovaná keramická tabule s interaktivním projektorem značky BenQ na kterou žáci mohou pomocí bezdrátového zařízení pro přenos obrazu posílat své výstupy. Více o bezdrátovém řešení naleznete zde:

tachov školení 3

Aby celé řešení dávalo smysl, bylo potřeba pedagogy proškolit na práci se senzory, na práci s tablety a výukovým prostředím iTřída, které bylo také součástí dodávky a díky kterému je možnost mimo jiné žáky nejen v hodinách fyziky úkolovat, testovat a komunikovat s nimi. Více o iTřídě naleznete zde:

O realizaci:
„Žáci dostali prvotní informace o produktech, byli s nimi seznámeni a jsou natěšeni na používání nové, nejmodernější techniky v hodinách.“ (Mgr. Renata Kozlerová, ředitelka ZŠ Tachov, Kostelní 583, příspěvková organizace).

O Jiří Pešan

Jiří Pešan

Zanechte komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek