Úvodní stránka / ICT a vše kolem / Timeline na Read, Write, Think

Timeline na Read, Write, Think

Řadu zajímavých nástrojů a aplikací určených především pro rozvoj čtenářské gramotnosti získáte na stránkách http://www.readwritethink.org/.  Je jich zde spousta, některé jsou doplněny i aplikacemi pro tablety, některé běží jen na webu.

Pro online nástroj Timeline na tvorbu časové osy určitě najdete použití nejen v dějepise. Je možné ho spustit v okně prohlížeče, ale má i svou aplikaci pro Android i iOS.  Ovládání je vždy podobné a velmi intuitivní.

Timeline ve webovém prohlížeči se spouští ve vlastním okně. V úvodní stránce si vyberte z možnosti organizace osy (podle data, podle času nebo události) a vyplníte jméno a název osy. A tvorbu spustíte tlačítkem Start.

hus1

Novou položku přidáte klepnutím na osu. Ke každé položce můžete vyplnit nadpis (Label), popis (Short Description) a podrobný popis, který je určený pro tisk (Full Description). Do každé položky také můžete přidat obrázek. Ten můžete přímo v Timeline upravit, lze ho oříznout a otáčet.

hus2

Položky můžete po ose libovolně přesouvat, můžete je i dodatečně editovat. Pokud editaci osy nedokončíte, můžete si rozpracovanou časovou osu uložit (Save) do svého zařízení ve formátu .rwt a kdykoli si ho načíst (Open) a v úpravách pokračovat.

Po dokončení osy můžete celou práci uložit ve formátu .rwt (Save Draft) nebo uložit ve formátu .pdf (Save Final). Získáte dokument, kde mimo vlastní osy, budou i všechny texty, včetně podrobných popisů. Osu i texty můžete hned i vytisknout, nebo sdílet e-mailem.

hus3

Využití Timeline v hodině

Práce s osou je velmi jednoduchá a dá se velmi dobře využít pro samostatnou práci žáků. Můžete třeba při výkladu pověřit žáka/dvojici žáků, aby zaznamenali do osy informace z výkladu (děj knihy, historická událost,…). Výsledek jejich práce pak snadno předáte i jejich spolužákům. Protože Timeline nevyžaduje žádnou registraci, mohou žáci jejich tvorbu využít i k domácí práci a na vámi zadaný mail pouze zašlou výsledek.

Zdroj: RNDr. RAMBOUSKOVÁ, Jitka. Co jsem vyzkoušela [online]. [cit. 26.1.2015]. Dostupný na WWW: http://www.cojsemvyzkousela.cz/?p=1133

O Petra Řezáčová

Petra Řezáčová
V roce 2003 absolvovala Fakultu strojní, ZČU v Plzni, obor strojírenská technologie a v roce 2007 ČVUT v Praze, obor učitelství odborných předmětů. Od roku 2011 studuje doktorské studium na Fakultě strojní v Plzni. V roce 2003 byla zaměstnána na VOŠ a SPŠ Strakonice jako učitelka odborných technických předmětů a od roku 2010 pracuje ve firmě BOXED s.r.o. jako školitelka.

Zanechte komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek