Úvodní stránka / ICT a vše kolem / Postsekndární on-line studiní program

Postsekndární on-line studiní program

Profesor Tony Bates, odborník v oboru distančního vzdělávání, autor řady knih a poradce v oblasti řízení online výuky a přípravy pedagogů, se snaží na svém blogu najít odpověď na otázku, jak vybrat dobrý online program pro postsekundární studium. Prof. Bates uvádí deset kritérií nebo otázek, které mohou pomoci při zvažování programu:

1. Jaké předchozí vzdělávání je potřebné pro studium – ne všechny online kurzy jsou otevřené všem zájemcům, podmínkou bývá minimálně ukončené středoškolské vzdělání.

2. Jak kvalitní je škola nabízející kurz, jakou má akreditaci a reputaci.

3. Jak dlouhá je zkušenost školy s online programy – většinou se kvalita zlepšuje s délkou praxe.

4. Rozsah nabízeného online vzdělávání – kolik poskytuje kurzů a kolik má studentů, větší rozsah zpravidla svědčí o dobře zvládnutém systému.

5. Má kurz na starost kmenový učitel školy.

6. Jaký je poměr vyučujících a studentů a jsou kurzy vedeny učiteli na plný úvazek nebo asistenty či instruktory, absolvovali vyučující přípravu pro vyučování online.

7. Víte něco o programu, který škola nabízí, studovali jste některý z jejích kurzů, znáte některé vyučující.

8. Co si o programu myslí studenti a jaké procento dokončí jednotlivé kurzy – více než polovina těch, kteří začnou program, by jej měli dokončit, dobrý kurz dokončí až 80 % studentů.

9. Kolik program stojí – můžete jej zaplatit nebo můžete požádat o stipendium.

10. K čemu bude prospěšné osvědčení o absolvování programu – pro další prezenční studium nebo pro zaměstnavatele. Prof. Bates dále nabízí svá osobní doporučení pro jednotlivé instituce poskytující online vzdělávání podle jejich typu: 1. veřejné instituce nabízející jak prezenční, tak online vzdělávání, 2. veřejně financované univerzity, které se specializují na online nebo kombinovanou výuku, 3. veřejné dvouleté komunitní vyšší školy, 4. soukromé neziskové univerzity, 5. veřejně financované otevřené (open) univerzity, 6. soukromé ziskové univerzity a 7. masově otevřené online kurzy (MOOC) (o T. Batesovi více zde).(1402)

Zdroj: AUTOR NEUVEDEN. SCIO [online]. [cit.18.3.2015]. Dostupný na https://www.scio.cz/o-vzdelavani/nove-trendy-a-zajimavosti-ze-sveta-vzdelavani/aktualita_ze_vzdelavani_1402.asp

O Petra Řezáčová

Petra Řezáčová
V roce 2003 absolvovala Fakultu strojní, ZČU v Plzni, obor strojírenská technologie a v roce 2007 ČVUT v Praze, obor učitelství odborných předmětů. Od roku 2011 studuje doktorské studium na Fakultě strojní v Plzni. V roce 2003 byla zaměstnána na VOŠ a SPŠ Strakonice jako učitelka odborných technických předmětů a od roku 2010 pracuje ve firmě BOXED s.r.o. jako školitelka.

Zanechte komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek