Úvodní stránka / Aktuálně / Stavebnice MERKUR? Není třeba představovat.

Stavebnice MERKUR? Není třeba představovat.

Není snad v České republice dospělého člověka, který by neznal stavebnici Merkur! Na této stavebnici doslova a do písmene vyrostla drtivá část generace tatínků a dědečků, nezřídka se k tomuto českému fenoménu hlásí i řada maminek a babiček. To vše jen podtrhuje nezvratný fakt, že stavebnice Merkur předběhla svoji dobu a pro dnešní mladou generaci je stále živá, aktuální a přitažlivá.

Nejenom že baví děti a dospělé od roku 1920 (za pět let jí proto bude neuvěřitelných 100 let), ale i přes svůj věk si zachovala nepřestávající svěžest. Ba co víc, neutuchající krása a nadčasová technická důmyslnost modelů otevřela cestu našim dětem k vítězství na mistrovství světa robotů, pro řadu našich úspěšných špičkových odborníků se stala základem pro jejich budoucí vědeckou dráhu.

Merkur totiž pomáhá k rozvoji představivosti, motoriky, myšlení a při použití ve škole vede i ty nejmenší děti k práci v týmu. Šroubky, matičky, různé materiály, šroubovák a jiné nářadí, ale i elektronika včetně přesahu do světa robotiky i programování ve spojení s představivostí, tvořivostí a zručností poskytují škole mohutný nástroj pro rozvoj technického myšlení a podporu řemesel napříč všemi vyučovacími předměty na základních a středních školách. Výrobky vytvořené žáky v rámci výzvy č. 57 mohou být využitelné pomůcky pro výuky mechaniky fyzice nebo geometrie v matematice, ale i pro kterýkoliv jiný předmět. Bezespornou výhodou je variabilita a možnost libovolné kombinace navzájem a s různými materiály a tyto možnosti se v budoucnu budou dále rozšiřovat.

To a další skutečnosti vedly Svaz průmyslu a obchodu ČR i Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ke kladné referenci pro stavebnici Merkur o označily jí jako vhodný nástroj pro realizaci polytechnického vzdělávání i jako optimální řešení pro rozvoj technických dovedností žáků v rámci aktuálně vyhlášené výzvy č. 57. Lze vcelku logicky předpokládat, že si tato úspěšná stavebnice udrží toto výsadní postavení i pro následující programovací období a další operační programy.

Smluvním partnerem společnosti MERKUR TOYS s.r.o. výrobcem stavebnic MERKUR je pro výzvu č. 57 společnost ITveSkole.cz, o.p.s. a společnost BOXED, které zajistí komplexní dodávku včetně odborné montáže, školení pro pedagogy, metodické podpory při tvorbě žákovských výrobků i podpoře při vykazování v rámci výzvy č. 57.

Programovou nabídku ke stavebnicím MERKUR najdete v našem Katalogu řešení, který je věnován právě produktům vhodným pro Výzvy č. 56 a č. 57.

O Gamba Robert

Gamba Robert
Vystudoval Matematicko-fyzikální fakultu Univerzity Karlovy v Praze, obor učitelství matematika-fyzika. Pracoval ve státní správě na pozici ředitele školského úřadu a vedoucího odboru školství krajského úřadu. Stál na počátku zavádění informačních technologií ve školství, dlouhodobě se věnuje problematice rozvoje lidských zdrojů a celoživotnímu vzdělávání. Je autorem řady úspěšných projektů z této oblasti (RISA Liberec, TECHYes, Trojlístek, Triangl,...) a studií z oblasti školství. Mezi jeho oblíbené aktivity patří vzdělávání dospělých, kolo a běžky.

Zanechte komentář

iTřída

  • Původní český výukový systém iTřída ocení každý pedagog, který podporuje individuální výuku ve třídě i mimo ni.

    Číst více »

GO8 - Vzděláváme pro budoucnost

  • Přidejte se k nám na cestou výuky 1:1 za pomoci dotykových zařízení s operačním systémem Microsoft Windows 8.

    Číst více »

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

ICT plán školy

  • ICT plán je nutná součást rozvoje moderní školy. Přečtěte si rady a důležité informace pro jeho tvorbu nebo využijte jedinečný online nástroj.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek