Úvodní stránka / Aktuálně / Doučovací aplikace

Doučovací aplikace

computer-103577_960_720Vedle „klasického“ internetového vzdělávání se také doučování přesunuje do online prostředí, informuje server britské televize BBC. Timothy Yu vydal minulý rok v Hongkongu aplikaci Snapask, která studentům umožňuje pokládat online otázky k učivu, včetně např. fotky zadání, a která jim zprostředkuje během několika vteřin lektora, jenž jim může v dané oblasti ihned poradit.
 
Snapask dnes má databázi zhruba pěti tisíc lektorů z předních univerzit, jejichž služeb využívá na sto tisíc studentů v Hongkongu, Tchaj-wanu nebo Singapuru s desítkami tisíc dotazů denně. Autor přirovnává aplikaci k známé WhatsApp, se kterou má společné jednoduché prostředí pro okamžitou komunikaci pomocí textu, videí nebo zvuku.

Aplikace umožňuje lektorům vydělat více peněz díky maximálnímu využití svého času. Výběr lektorů se zrychluje a zjednodušuje, protože už nezávisí jen na doporučení známých. Tutor Hunt se svou databází lektorů ve Velké Británii nabízí vedle klasického doučování možnost sjednat si lekce přes Skype včetně využití možnosti internetové interaktivní tabule.

Online doučování se rozšiřuje spolu s vývojem technologií a jejich využívání lektory, a to nejen ve vyspělém světě. V Egyptě vyvíjí start-up Tyro vlastní software pro sdílené tabule, které by umožnily snadné online doučování, nigerijské společnosti Tutor.ng nebo Tutoria se také zaměřují na přesun doučování na dálku.

Murray Morrison, který se proslavil jako superlektor celebrit, však vliv lektora snižuje a upozorňuje, že i když má doučování krátkodobě velmi dobré výsledky, dlouhodobě může znamenat závislost na cizí pomoci se studiem. Jeho vlastní aplikace Tassomai poznává v testech silné a slabé stránky studentů a na jejich základě jim plánuje individuální opakovací program. Výhodou doučování přes aplikace je bezpečnost v kontaktu s lektorem a možnost okamžité zpětné vazby.

Zdroj: AUTOR NEUVEDEN. SCIO [online]. [cit. 20.7.2016]. Dostupný na WWW: https://scio.cz/o-vzdelavani/nove-trendy-a-zajimavosti-ze-sveta-vzdelavani/aktualita_ze_vzdelavani_1602.asp

O Petra Řezáčová

Petra Řezáčová
V roce 2003 absolvovala Fakultu strojní, ZČU v Plzni, obor strojírenská technologie a v roce 2007 ČVUT v Praze, obor učitelství odborných předmětů. Od roku 2011 studuje doktorské studium na Fakultě strojní v Plzni. V roce 2003 byla zaměstnána na VOŠ a SPŠ Strakonice jako učitelka odborných technických předmětů a od roku 2010 pracuje ve firmě BOXED s.r.o. jako školitelka.

Zanechte komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek