Úvodní stránka / ICT a vše kolem / Aplikace dětem nestačí

Aplikace dětem nestačí

Vzdělávací aplikace malým dětem nestačí, klíčový je sociální kontakt, informuje server KQED. Vychází přitom z nedávných studií, které srovnávaly rozvoj dovedností dětí používajících nejrůznější vzdělávací aplikace o samotě nebo spolu s dospělým.

Dvou- a tříleté děti, které se jenom podívaly na video předvádějící způsob skládání puzzle, nedokázaly s dílky v aplikaci ani v reálu pracovat tak dobře a rychle, jako děti, které kromě návodu viděly i názorný reálný příklad, ukazuje první studie. Přítomnost rodiče v jiné studii prokázala vyšší schopnost převádět aktivity z aplikace do reálného světa, což je pro malé děti velká výzva.

Podle autorů posledně jmenované studie také nesmíme zapomínat, že aplikace jsou jen nástroj a děti se musí spíše naučit, jak se učit s jeho pomocí. Technologie sice působí dojmem, že dokáží vzdělávat samy o sobě, pro malé děti bez předchozích zkušeností je ale velmi důležité, aby byl přítomen někdo, kdo dokáže navázat nové dovednosti na ty, které dítě už ovládá, provázat je s jeho zážitky a prostředím a podpořit ho v dalším učení, což jsou úkoly, které jsou pro umělou inteligenci stále příliš složité.

Nedávné studie vlastně jen potvrzují, co už je známo z dřívějších srovnání: děti se prostě nejlépe učí díky nápodobě lidí kolem sebe. U dotekové obrazovky, televize nebo i u knížky je vhodnější asistence rodiče nebo jiného dospělého, který dětem ukáže, jak 2D svět souvisí s tím 3D.

Aplikace mohou sociální učení alespoň částečně napodobit tím, že budou poskytovat určitou zpětnou vazbu, nechají dítě postoupit ke komplexnějšímu úkolu po zvládnutí jednoduššího a budou hodně opakovat. Pedagogové v raném vzdělávání by se měli zaměřit na propojení obrazovek s reálným světem např. tak, že po stavění věží z kostek na tabletu je vyzvou k postavení reálné věže. (zdroj)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Zdroj: AUTOR NEUVEDEN. SCIO [online]. [cit. 11.1.2017]. Dostupný na WWW: https://scio.cz/o-vzdelavani/nove-trendy-a-zajimavosti-ze-sveta-vzdelavani/aplikace-detem-nestaci.asp

O Petra Řezáčová

Petra Řezáčová
V roce 2003 absolvovala Fakultu strojní, ZČU v Plzni, obor strojírenská technologie a v roce 2007 ČVUT v Praze, obor učitelství odborných předmětů. Od roku 2011 studuje doktorské studium na Fakultě strojní v Plzni. V roce 2003 byla zaměstnána na VOŠ a SPŠ Strakonice jako učitelka odborných technických předmětů a od roku 2010 pracuje ve firmě BOXED s.r.o. jako školitelka.

Zanechte komentář

iTřída

  • 17601028_s

    Původní český výukový systém iTřída ocení každý pedagog, který podporuje individuální výuku ve třídě i mimo ni.

    Číst více »

GO8 - Vzděláváme pro budoucnost

  • 16247901_s
    Přidejte se k nám na cestou výuky 1:1 za pomoci dotykových zařízení s operačním systémem Microsoft Windows 8.

    Číst více »

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • 3174196_m

    Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • 2825753_s

    Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

ICT plán školy

  • ICT

    ICT plán je nutná součást rozvoje moderní školy. Přečtěte si rady a důležité informace pro jeho tvorbu nebo využijte jedinečný online nástroj.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Konference2
    Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek