Úvodní stránka / ICT a vše kolem / Na učitelských blozích lze zjistit, jak vytvořit poutavou infografiku a jaké aplikace se hodí pro začátek hodiny matematiky.

Na učitelských blozích lze zjistit, jak vytvořit poutavou infografiku a jaké aplikace se hodí pro začátek hodiny matematiky.

Inspiraci a návody, jak zapojit technologie do výuky, mohou učitelé získat od kolegů, kteří své postupy zveřejňují. Velmi aktivní skupinu tvoří učitelé sdružení v GEG ČR, kteří se navzájem potkávají, sepisují své zkušenosti a zveřejňují je na svých blozích. Pomáhají tak všem učitelům, kteří chtějí učinit výuku zajímavější.

GEG ČR je zkratkou pro Google EDU Group ČR, kde se potkávají učitelé, kteří do svých předmětů integrují moderní technologie. V názvu skupiny je sice jméno významné technologické společnosti, zapojení učitelé však zkoušejí všechny možné aplikace napříč všemi platformami. Gegaři, jak se učitelé z GEG ČR sami nazývají, mají své aktivní buňky na devatenácti místech po celé České republice. Jejich členové pořádají online i offline setkání s dalšími učiteli, které seznamují s využíváním on-line prostředí, mobilů a tabletů pro potřeby výuky a řada z nich se se také věnuje blogování.  Patří mezi ně i GEG Učte s námi, GEG Plzeň a GEG Strakonicko.

Na západě Čech působí v nýřanské základní škole Jitka Rambousková, která zde vyučuje matematiku. Na jejím webu www.cojsemvyzkousela.cz lze najít například návod, jak vytvořit hádanku pomocí prezentace Prezi, či tipy na zábavné úvody do matematiky. Pozoruhodný je i její občasný souhrn Co nového na síti (weekly), kde jsou uváděny technologické novinky v oblasti vzdělávání. “Objevování nových aplikací a zjišťování jejich možností ve výuce zabírá spoustu času a může řadu kolegů odrazovat. Proto se ráda podělím o své zkušenosti s ostatními. Je to jedna z cest, jak moderní technologie dostat do škol,” vysvětluje Jitka Rambousková.

Od učitele hudební výchovy a informatiky ze základní školy Staňkov Miloslava Khase se lze dozvědět, jak lze vylepšit on-line formulář, či využít sepsaná typografická pravidla pro školáky. Miloslav Khas taktéž organizuje setkání učitelů EDU Staňkov, kde si učitelé vyměňují zkušenosti s využíváním moderních technologií ve výuce.

Učitelka matematiky, zeměpisu a informatiky z plzeňské 10. základní školy Pavla Sýkorová s Filipem Jelínkem, který učí informatiku a tělesnou výchovu na Gymnáziu v Prachaticích, sdílejí své zkušenosti na webu www.guruveskole.cz. Na něm učitelé najdou informace o zajímavých on-line aplikacích a praktické návody, jak je ve výuce využít.  Nechybí zde nástroje vhodné pro tvorbu infografiky, počítačové grafiky nebo netradiční prezentace.

Vzájemná spolupráce mezi učiteli a sdílení zkušeností jsou předpokladem, aby se vzdělávání mladých lidí vyvíjelo lepším směrem. Mnozí gegaři publikují pod některou z otevřených variant veřejné licence Creative Commons, což přináší ostatním kolegům právní jistotu, že případné adaptace pro potřeby třídy a další sdílení bude bez jakéhokoliv rizika. To je jeden z hlavních principů otevřeného vzdělávání,” říká Tamara Kováčová z EDUin, kde vede projekt Otevřené vzdělávání.

Kontakt:

Lenka Urbanová, Google EDU Group ČR (GEG ČR)

Email: lenka.urbanova@gegcr.cz

Tel.: 603 186 023

Web: www.gegcr.cz

 

Jitka Rambousková, učitelka  MŠ a ZŠ Nýřany

Email: rambouskova@zsnyrany.cz

Tel.: 605 166 415

Web: http://www.cojsemvyzkousela.cz/

 

Miloslav Khas, učitel ZŠ Staňkov

Email: khas@zsstankov.cz

Tel.: 607 779 960

Web: http://miloslavkhas.blogspot.cz/

 

Pavla Sýkorová, učitelka 10. ZŠ Plzeň

Email: pa.sykorova@gmail.com

Tel.: 605 769 107

Web: www.guruveskole.cz

 

Filip Jelínek, učitel Gymnázium Prachatice

Email: jelinekfi@gmail.com

Tel.: 774 140 881

Web: www.guruveskole.cz

 

Tamara Kováčová, EDUin, Aliance pro otevřené vzdělávání

Email: tamara.kovacova@eduin.cz

Tel.: 603 942 437

Zdroj: KADERKA, Michal. Otevřené vzdělávání [online]. [cit. 13.6.2017]. Dostupný na WWW: http://otevrenevzdelavani.cz/na-ucitelskych-blozich-lze-zjistit-jak-vytvorit-poutavou-infografiku-a-jake-aplikace-se-hodi-pro-zacatek-hodiny-matematiky/

O Petra Řezáčová

Petra Řezáčová
V roce 2003 absolvovala Fakultu strojní, ZČU v Plzni, obor strojírenská technologie a v roce 2007 ČVUT v Praze, obor učitelství odborných předmětů. Od roku 2011 studuje doktorské studium na Fakultě strojní v Plzni. V roce 2003 byla zaměstnána na VOŠ a SPŠ Strakonice jako učitelka odborných technických předmětů a od roku 2010 pracuje ve firmě BOXED s.r.o. jako školitelka.

Zanechte komentář

iTřída

  • Původní český výukový systém iTřída ocení každý pedagog, který podporuje individuální výuku ve třídě i mimo ni.

    Číst více »

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

ICT plán školy

  • ICT plán je nutná součást rozvoje moderní školy. Přečtěte si rady a důležité informace pro jeho tvorbu nebo využijte jedinečný online nástroj.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek