Úvodní stránka / Aktuálně / Dejme žákům více času na rozmyšlení odpovědi

Dejme žákům více času na rozmyšlení odpovědi

Autor: Markéta Popelářová

Zatímco se učitelé snaží vyplnit časovou dotaci svých hodin co nejefektivněji a předat žákům co nejvíce znalostí, faktem je, že pokud by svým studentům dopřáli více času na rozmyšlení odpovědi na položenou otázku, celý učící proces by se zlepšil.

Hned několik studií ze 70. let dokazuje, jaký efekt má toto delší čekání na odpověď dopad na učení. Například studie od Mary Budd Rowe (1972) a Roberta J. Stahla (1994) ukazují, že již čekací doba delší než tři sekundy má na učení zásadní dopad. Přitom však průměrná doba mezi učitelovou otázkou a studentovou odpovědí je jen 0,9 sekundy.

Celý článek naleznete ZDE.

——

Zdroj: Dejme žákům více času na rozmyšlení odpovědi – Perpetuum – magazín o vzdělávání. Perpetuum – novinky a trendy ve vzdělávání [online]. Copyright © Scio 2018 [cit. 31.01.2018]. Dostupné z: https://perpetuum.cz/2018/01/dejme-zakum-vice-casu-na-rozmysleni-odpovedi/

O Petra Řezáčová

Petra Řezáčová
V roce 2003 absolvovala Fakultu strojní, ZČU v Plzni, obor strojírenská technologie a v roce 2007 ČVUT v Praze, obor učitelství odborných předmětů. Od roku 2011 studuje doktorské studium na Fakultě strojní v Plzni. V roce 2003 byla zaměstnána na VOŠ a SPŠ Strakonice jako učitelka odborných technických předmětů a od roku 2010 pracuje ve firmě BOXED s.r.o. jako školitelka.

Zanechte komentář

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek