Nové pojetí informatiky ve školách je konečně venku. Informatické myšlení i digitální gramotnost jsou základem navrhovaných změn rámcových vzdělávacích programů, které se v této oblasti od roku 2004 nezměnily. Plní se tím jeden z hlavních úkolů Strategie digitálního vzdělávání. [1]
V průběhu čtrnácti let, kdy vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie (ICT) zůstávala jako jedna z mála v Rámcovém programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) beze změny, se nashromáždilo mnoho podnětů k jejím úpravám. To samé platí pro Informatiku a ICT v rámcových vzdělávacích programech pro gymnázia a střední odborné vzdělávání, které jsou o dva roky mladší. Řada podnětů časem zastarala a přestala být v konkrétní formulaci aktuální.
Inovace ICT kurikula a úkoly plynoucí ze Strategie digitálního vzdělávání řeší Národní ústav pro vzdělávání od května 2016. Byla připravena koncepce rozvoje digitální gramotnosti a informatického myšlení a navržen nový vzdělávací obsah pro vzdělávací obor Informatika i revidovaný obsah rozvoje digitálních kompetencí dětí a žáků. [2]
Návrh revizí rámcových vzdělávacích programů v oblasti informatiky a informačních a komunikačních technologií (2018) [2]
Koncept rozvoje digitální gramotnosti a informatického myšlení dětí a žáků
Více k problematice naleznete ZDE.
Zdroj:
[1] NEUMAJER, Ondřej. Ondřej Neumajer – domovská stránka [online]. [cit. 3.9.2018]. Dostupný na WWW: http://ondrej.neumajer.cz/ [2] AUTOR NEUVEDEN. NIDV [online]. [cit. 3.9.2018]. Dostupný na WWW: http://www.nuv.cz/t/revize-rvp-ict