Úvodní stránka / ICT a vše kolem / Na ptáky jsme krátký. Domino je soutěž nejlepších učitelských aplikací

Na ptáky jsme krátký. Domino je soutěž nejlepších učitelských aplikací

Žák se naučí popsat vzájemné postavení Slunce a planet sluneční soustavy včetně jejich rozměrů, bude umět navrhnout responzivní minisite či vysvětlí principy migrace. To jsou příklady témat, které loni postoupily do finále soutěže Domino o nejlepší výukový materiál v elektronické formě. Osmý ročník soutěže Domino začal na konci října a učitelé mohou posílat své podklady do výuky do konce ledna 2019.

Soutěž Domino pořádá již osmým rokem Národní institut pro další vzdělávání. Přihlášené vzdělávací materiály mohou mít formu animací, simulace, pracovních listů, prezentací, cvičení nebo webových nástrojů a jsou recenzovány a posouzeny z hlediska praxe. “Soutěží se v kategoriích mateřské školy a 1. stupeň, humanitní a společenské obory, přírodovědné a technické obory a odborné vzdělávání. Za každou kategorii je vyhlášen jen jeden vítěz a zároveň za všechny kategorie je vyhlášen absolutní vítěz,” říká jeden z pěti porotců Milan Hausner.

Svou motivaci přihlásit se do soutěže vysvětlil i loňský finalista Karel Rejthar z klatovské Střední školy zemědělské a potravinářské: “Do soutěže jsem se přihlásil, protože je podle mne důležité, aby učitelé své vzdělávací materiály sdíleli s ostatními. Pro mě je zpětná vazba velmi důležitá, bez ní se výuka nedá zlepšit”.

Všechny přihlášené podklady do výuky se pak dostávají do souhrnného katalogu, který nyní obsahuje přes pět set šedesát materiálů. “Všichni soutěžící musí souhlasit s tím, že materiály budou zveřejněny pod veřejnou licencí, v takové variantě, že každému další učitel či vedoucí kroužku  je bude moci  bez obav stáhnout, upravit, použít a pak klidně zase sdílet. Tohle je zcela příkladná podpora tvorby otevřených vzdělávacích zdrojů,” říká Tamara Kováčová, která za EDUin vede projekt Otevřené vzdělávání.

Do soutěže Domino se lze přihlásit do 31. ledna 2019. Každý soutěžící může přihlásit více digitálních objektů. Všechny objekty hodnotí sedmihlavá porota složená z předních expertů, kteří se zabývají smysluplným využíváním ICT ve vzdělávání. Absolutní vítěz získává putovní cenu DOMINO od ak. mal. Františka Janáka, dvoudenní pobyt v Krkonoších, vzdělávací program z oblasti digitálních technologií pro celý pedagogický sbor své školy a další hodnotné ceny od sponzorů.

Absolutní vítěz loňského ročníku: Na ptáky jsme krátký Hany Dobrozemské ze Základní školy Břidličná (okres Bruntál)

Web: http://domino.nidv.cz/

Kontakt:
Milan Hausner, porotce
Tel: 777 478 654
Email: hausner.milan@praha3.cz

Karel Rejthar, finalista loňského ročníku, učitel Střední škola zemědělská a potravinářská, Klatovy
Email: rejcom1@gmail.com
Tel.: 776 009 609

Alžběta Kubcová, koordinátorka projektu DOMINO
Email: kubcova@nidv.cz 
Mobil: 770 179 604

Tamara Kováčová, EDUin, Aliance pro otevřené vzdělávání
Email: tamara.kovacova@eduin.cz
Tel.: 603 942 437

Zdroj: KADERKA, Michal. Otevřené vzdělávání [online]. [cit. 16.11.2018]. Dostupný na WWW: https://otevrenevzdelavani.cz/na-ptaky-jsme-kratky-domino-je-soutez-nejlepsich-ucitelskych-aplikaci/

O Petra Řezáčová

Petra Řezáčová
V roce 2003 absolvovala Fakultu strojní, ZČU v Plzni, obor strojírenská technologie a v roce 2007 ČVUT v Praze, obor učitelství odborných předmětů. Od roku 2011 studuje doktorské studium na Fakultě strojní v Plzni. V roce 2003 byla zaměstnána na VOŠ a SPŠ Strakonice jako učitelka odborných technických předmětů a od roku 2010 pracuje ve firmě BOXED s.r.o. jako školitelka.

Zanechte komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek