Úvodní stránka / ICT a vše kolem / Jak na konstrukce při online výuce?

Jak na konstrukce při online výuce?

Autor: Jitka Rambousková

Loni jsem odložila část konstrukční geometrie v 8. třídě, protože konstrukce v devítce offline přece snadno doženeme a než se nám to povedlo, tak jsme už zase doma. Takže musíme stejně konstruovat online. Nástroje problém nejsou, spíš najít vhodnou organizaci, aby se dobře pracovalo žákům i mně jako učiteli.

Moc se mi líbí aktivity v Desmosu a lze tu využívat i dynamickou geometrii. Loni jsme v ní vzájemnou polohu kružnic a Thaletovku zvládli, ale na množiny bodů a pokročilejší konstrukce už to není to pravé, přece jenom bych brala víc nástrojů.

Takže nástroj další je Geogebra a její aktivity a rovnou i třídy.

Jak připravit aktivitu?

Podmínkou je přihlášení na Geogebra.org a pak je jednoduše vytvoříte. Aktivita jsou vlastně za sebou řazené třeba texty, aplety, videa a třeba i otázky.

Asi nejzajímavější budou právě aplety Geogebry – můžete je vyhledat, nahrát uložené z počítače nebo je na místě vytvoříte. U každého apletu pak v pokročilém nastavení určíte, co se má zobrazovat – když nezakliknete třeba formátovací panel, tak nemůžete po žácích chtít čerchovanou čáru (vyzkoušeno za vás) a tak podobně.

A pak na nezapomeňte celou aktivitu uložit!

Výhodou je, že aktivitu můžete snadno upravit i po sdílení žákům třeba během hodiny.

Jak ji sdílet žákům?

Možností je víc – nejjednodušší je asi odkazem nebo kódem. Ve svých materiálech otevřete aktivitu a vpravo nahoře zvolíte Vytvořit třídu. Pak buď žákům sdílíte celý odkaz nebo jen kód, který využijí na https://www.geogebra.org/classroom. Výhodou je, že žáci nemusí nutně mít účty. Všechny třídy snadno dohledáte ve svých materiálech.

Ve třídě pak máte přehled o postupu žáků celkově nebo si zviditelníte odpovědi na jednotlivé úkoly anebo vstoupíte až do práce každého jednoho žáka.

Anebo aktivitu budete sdílet do Google Učebny. Místo Vytvořit třídu zvolíte vedlejší ikon u pro sdílení a aktivitu na 2 klinutí změníte na úkol v kurzu a žákům se vlastně vytvoří kopie aktivity. Přímo ze sekce Práce studenta máte přístup k pracím jednotlivých žáků a žáci mají v aktivitě možnost označit práci jako odevzdanou.

Zatím se mi ale více líbí sdílení odkazem, protože v Google Učebně mi chyběl přehled, jak žáci pracují – musela jsem práce proklikávat a to se v hodině moc nedá. A velký problém byl, že při sdílení v do Google Učebny se mi práce některých žáků vůbec neobjevili – proklikli se z kurzu, pracovali, ale u mne bylo pusto a prázdno. Asi je problém v přihlášení, neobjevila se jim ale nabídka k přihlášení a na jaký účet jsou přihlášeni není také nikde vidět.

„Ale vám to třeba bude fungovat lépe! Možná kombinace odkazem na online hodině a do Google učebny jako domácí úkol bude nejlepší.“

Zdroj: RAMBOUSKOVA, Jitka. Co jsem vyzkoušela ve škole i okolním vesmíru [online]. [cit. 29.1.2021]. Dostupný na WWW: http://www.cojsemvyzkousela.cz/?p=6794&utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=jak-na-konstrukce-pri-online-vyuce

O Petra Řezáčová

Petra Řezáčová
V roce 2003 absolvovala Fakultu strojní, ZČU v Plzni, obor strojírenská technologie a v roce 2007 ČVUT v Praze, obor učitelství odborných předmětů. Od roku 2011 studuje doktorské studium na Fakultě strojní v Plzni. V roce 2003 byla zaměstnána na VOŠ a SPŠ Strakonice jako učitelka odborných technických předmětů a od roku 2010 pracuje ve firmě BOXED s.r.o. jako školitelka.

Zanechte komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek