Autor: Jaroslav Mašek
Je to asi dáno mou profesionální deformací, ale od prvního okamžiku, kdy jsem přišel na Clubhouse, přemýšlím o možnostech jeho využití v oblasti vzdělávání. Samozřejmě nejen svého, ale i mých žáků (starších 18 let [1]).
Novou sociální síť Clubhouse tak vnímám především jako platformu pro rozšíření osobního vzdělávacího prostředí nebo profesní vzdělávací sítě pomocí setkávání se s lidmi kolem vzdělávání a vzájemným sdílením inspirací a zkušeností v tematicky zaměřených místnostech.
Proč Clubhouse a jak funguje
Tuto otázku jste si už určitě položili také. Proč v době, kdy lidé pro online komunikaci používají videokonferenční řešení jako Discord, Zoom, Meet, Teams aj., se takovou měrou rozrůstá a současně získává na oblibě platforma postavená na setkávání v jednom okamžiku, v tzv. synchronní komunikaci, výhradně prostřednictvím mluveného slova bez možnosti záznamu, archivu jednotlivých událostí či využití chatu (stav z počátku února 2021)?….
Celý článek naleznete ZDE.
Zdroj: MAŠEK, Jaroslav. Clubhouse a digitální gramotnost. Metodický portál: Články [online]. 10. 02. 2021, [cit. 2021-02-10]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/22805/CLUBHOUSE-A-DIGITALNI-GRAMOTNOST.html>. ISSN 1802-4785.