Úvodní stránka / Dotace pro školy / Dotaz měsíce k šablonám (únor 2021)

Dotaz měsíce k šablonám (únor 2021)

Od června 2018 vybírá Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů obecnějšího charakteru za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP VVV.

Otázka za únor 2021 pro výzvu 63/64, 65/66 a 80/81:

Otázka: Zaměstnáváme v ZŠ nekvalifikovaného Školního asistenta a chtěli bychom při předložení výstupů do Závěrečné zprávy o realizaci využít výjimku na vzdělání dle Přílohy 3 Výzvy. Z důvodu současné pandemické situace však Školní asistent požadovanou kvalifikaci do 12 měsíců od uzavření pracovní smlouvy pro projekt nezíská. Tohoto Školního asistenta bychom také chtěli zaměstnat v našem projektu na Šablony III. Jaké jsou možnosti řešení?

Odpověď: Vzniklou situaci lze řešit několika způsoby:

1) V případě, že příjemce není schopen doložit získání potřebné kvalifikace do 12 měsíců od nástupu nekvalifikovaného pracovníka na pozici školního asistenta z důvodu zásahu vyšší moci (nepříznivého působení COVID-19), ale kvalifikaci doloží do konce realizace projektu, je podmínka doložení kvalifikace považována za splněnou.

2) Pokud příjemce nedoloží získání potřebné kvalifikace dle bodu 1, dochází k nesplnění podmínky šablony. V takovém případě bude příjemce v rámci kontroly závěrečné zprávy o realizaci vyzván k provedení nápravy dle § 14f, odst. 1 zákona o rozpočtových pravidlech.

a) Pokud na základě Výzvy k nápravě ve stanovené lhůtě příjemce získání kvalifikace doloží (a to i získání po ukončení realizace projektu), tj. bude zjednána náprava a žádné pochybení nebude identifikováno.

b) Pokud na základě Výzvy k nápravě ve stanovené lhůtě příjemce získání kvalifikace nedoloží, tj. nebude zjednána náprava, podmínka doložení kvalifikace nebude splněna. V takovém případě se jedná o podezření na porušení rozpočtové kázně. Příjemce je vyzván k vrácení odpovídající části dotace. Pokud tak neučiní ve stanovené lhůtě, je případ předán k prošetření místně příslušnému finančnímu úřadu. Při tomto postupu může příjemce po stanovení odvodu ze strany Finančního úřadu požádat Generální finanční ředitelství o prominutí odvodu z důvodu vyšší moci.

3) Navazuje-li příjemce dalším projektem ve III. vlně šablon s tím, že chce pokračovat stejnou personální pozicí (školním asistentem), platí opět stejné podmínky pro zaměstnání osoby na personální pozici, protože se jedná o nový samostatný projekt se samostatným rozhodnutím o poskytnutí dotace. Pokud tedy chce příjemce zaměstnat nekvalifikovaného pracovníka (resp. ho na dané personální pozici ponechat), musí opět doložit skutečnou snahu o zaměstnání kvalifikovaného pracovníka. Pokud tuto povinnost nesplní, je podmínka doložení kvalifikace považována za nesplněnou a všechny měsíce práce nekvalifikovaného školního asistenta budou vyhodnoceny jako nezpůsobilé.

Zdroj: Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání / MŠMT [online]. Copyright © Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání [cit. 25.02.2021]. Dostupné z: https://opvvv.msmt.cz/aktualita/dotaz-mesice-k-sablonam-unor-2021.htm

V případě dotazů můžete kontaktovat také naši projektovou podporu ITveSkole.cz, tel.: 222 268 519, mobil 606 071 366, email: disevicova@itveskole.cz.

O Petra Řezáčová

Petra Řezáčová
V roce 2003 absolvovala Fakultu strojní, ZČU v Plzni, obor strojírenská technologie a v roce 2007 ČVUT v Praze, obor učitelství odborných předmětů. Od roku 2011 studuje doktorské studium na Fakultě strojní v Plzni. V roce 2003 byla zaměstnána na VOŠ a SPŠ Strakonice jako učitelka odborných technických předmětů a od roku 2010 pracuje ve firmě BOXED s.r.o. jako školitelka.

Zanechte komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek