Úvodní stránka / ICT a vše kolem / Jsou Teams připraveny na novou informatiku?…..

Jsou Teams připraveny na novou informatiku?…..

Jsou Teams připraveny na novou informatiku? Víc, než si myslíte!

O nové informatice toho bylo (a zcela ještě bude) napsáno dost. Jedno je jisté – v rámci hodin informatiky se mnohem více bude výuka zaměřovat na podporu logického myšlení, algoritmizace a programování.

A podobně, jako je nástroj Microsoft Teams skvělým doplňkem běžné prezenční či hybridní výuky (komunikace se žáky, zadávání úkolů, hlasování, zpětná vazba, pochvaly a mnoho dalších funkcí), tak i svými dalšími funkcemi je připraven na podporu již zmíněného programování a to konkrétně v části zadávání úkolů. Jak přesně? Jednou z možností připojení podpůrných souborů a zdrojů je v nabídce při tvorbě zadání položka MakeCode a na tu se v tomto článku podíváme, protože právě díky ní máte možnost skvěle procvičovat se žáky zmiňované programování. A to nejen v jazyku MakeCode.

1. Otevřete si okno pro vytvoření nového zadání, zadejte veškeré potřebné informace a v položce Připojit vyberte MakeCode.

2. V nově zobrazeném okně si vyberte, jaký typ projektu chcete vytvořit, zadejte název souboru a klepněte na Připojit.

3. Ověřte si, že je soubor připojen a že je nastaveno, že žáci upravují vlastní kopii. Následně jen zbývá úkol zadat.

Následně je zapotřebí aktivita na straně žáka – ten si úkol otevře, klikne na soubor přiložený k zadání, vypracuje a odevzdá. Mimochodem, všimněte si, že není potřeba úkol vypracovávat pouze v rámci blokového jazyka MakeCode, ale je možné se přepnout i do JavaScriptu nebo dokonce Pythonu, čímž se dostáváme k využití i na úrovni středních škol.

Každopádně po odevzdání se opět celá práce vrací k vyučujícímu, který si ji otevře a standardně ohodnotí, případně ji může rozbalovací funkcí tlačítka Odeslat zpět vrátit k přepracování.

Zdroj: KLATOVSKY, Karel. O technologiích (nejen) ve školách… [online]. [cit. 11.10.2021]. Dostupný na WWW: https://www.klatovsky.cz/2021/10/jsou-teams-pripraveny-na-novou.html

O Petra Řezáčová

Petra Řezáčová
V roce 2003 absolvovala Fakultu strojní, ZČU v Plzni, obor strojírenská technologie a v roce 2007 ČVUT v Praze, obor učitelství odborných předmětů. Od roku 2011 studuje doktorské studium na Fakultě strojní v Plzni. V roce 2003 byla zaměstnána na VOŠ a SPŠ Strakonice jako učitelka odborných technických předmětů a od roku 2010 pracuje ve firmě BOXED s.r.o. jako školitelka.

Zanechte komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Vzdělávání ITveSkole.cz

  • Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

    Číst více »

Katalog řešení

  • Inspirujte se a prohlédněte si katalogy našich partnerů, které jsou plné cenově dostupných řešeních vedoucí k inovaci výuky ve školách.

    Číst více »

Aktivity, konference

  • Odborné konference věnované informačním a komunikačním technologiím a jejich využití ve vzdělávání.

    Číst více »

Rolovat na počátek